INTERVJU Z GOSPO PETRO VEBER TAŠIČ
KAJ JE PRAVZAPRAV PROSTOVOLJSTVO
NA OSNOVNI ŠOLI PREŽIHOVEGA VORANCA?
Prostovoljstvo na OŠ Prežihovega Voranca je
projekt, kjer otroci od 6. do 9. razreda ponavadi v času učnih ur pomagajo ali
pa se igrajo z učenci od 1. do 5. razreda.
ALI VI IZBIRATE PROSTOVOLJCE?
Ne. V ta projkekt se javijo tisti, ki si to
res želijo.
KDO JE USTVARIL OZ. ZAČEL
PROSTOVOLJSTVO?
S specijalno pedagoginjo, go. Jano Petek sva
se odločili, da bi lahko na naši šoli uvedli prostovoljstvo. Govorili sva z
ravnateljem naše šole, ki nam je dovolil uresničiti ta projekt.
ALI OPAZITE, DA SO SE
PROSTOVOLJCI KAJ NOVEGA NAUČILI?
Pravzaprav mislim, da so iz tega največ dobili
prav prostovoljci. Zelo veliko so se naučili in zelo uživajo v tem.
V KATERIH RAZREDIH PONAVADI
POMAGAJO PROSTOVOLJCI?
Letos projekt poteka že drugič. Največ
prostovoljstva izvajamo v 2. in 3. razredu. Pomagajo največ šestošolci in
sedmošolci.
KAKŠNI TIPI DEJAVNOSTI PA SO ŠE
VKLJUČENI V PROSTOVOLJSTVO?
Lani smo v prostovoljstvo vključili
še projekt zbiranja stvari, ki jih ne potrebujemo več, nato pa smo jih prodajali
in zbirali denar za šolski sklad. Letos zaradi moje velike zasedenosti projekt
slabše teče.
Amina Kenda, 7. b
LATINSKE IGRE (članek)
ZGODOVINA
Vse se je začelo, ko so v šolskem letu 1991/92 učenci prepričali
mentorico Aleksandro Pirkmajer Slokan, da so ob popoldnevih vadili priredbo
latinske igre Aulularia (slovensko Komedija o loncu) rimskega pisca komedij
Plavta. To je bila prva latinska igra. V tem času sta se zvrstili dve
celovečerni igri: omenjena Aulularia in lanskoletna komedija Sodobni dan Marka Tulija
Cicerona avtorice in režiserke Katje Markič. Čez nekaj dni pa bo na šoli
premiera tragedije Rim ni miR iste avtorice in v isti režij . Ne smemo pozabiti
še na številne krajše in daljše latinske in angleške skeče, ki so jih predstavili
na raznih šolskih in nešolskih, latinskih in drugih prireditvah.
NASTANEK
IN PREDSTAVA
Scenarij
Za lansko in letošnjo predstavo je scenarij napisala bivša
učenka naše šole, Katja Markič. Igra začne nastajati, ko Katja dobi idejo in jo
pretvori v scenarij. Pravi, da jo ideja kar prešine. Ponavadi si najprej
zamisli lik in nato okoli njega napiše zgodbo. Za ti dve igri je že vedela vnaprej,
da morata biti v povezavi z Rimom in latinščino. Lansko predstavo je napisala
med poletjem v osmih dneh, letošnjo pa v štirinajstih dneh do treh tednih.
Pomaga ji njena mlajša sestra Vesna, ki je prvi bralec in pove, kaj je in kaj
ni v redu.
Priprave
od scenarija naprej
Najprej je treba dodeliti vloge. Igralci se sami
dogovarjajo, ampak ponavadi je preveč interesentov za premalo vlog. Katja je
tudi po končani osnovni šoli hodila na latinske tabore kot demonstratorka, zato
je igralce že precej dobro poznala in se z njimi kot režiserka tudi dobro
ujela. Kostume in rekvizite naredijo sami. Prosijo tudi starše in domače za
pomoč – za svetovanje pri oblekah, snemanje … Poleg rekvizitov in kostumov so potrebni tudi razni pripomočki, ki pa
včasih ne delujejo, kot bi želeli. Npr. mešalna miza ne dela in ne morejo
uporabljati mikrofonov, zato imajo težave z ozvočenjem. Z vsem je veliko dela
in je za to potrebno tudi veliko ur za priprave in vaje.
Na
predstavi
Na predstavi se res vidi, koliko ur in dela je bilo
vloženega v igro. Prav zaradi toliko vaj igralci nimajo treme (tako pravijo),
ampak se pri katerem opazi, da je bil na vaji bolj korajžen kot potem na
nastopu. Če pa igralci pozabijo besedilo, je tam prišepetovalec. Sedi v prvi
vrsti, da ga igralci hitro opazijo. To je zelo važna, ampak tudi nehvaležna
vloga, ker mora biti prisoten na vseh vajah in mora vedno vse slediti, čeprav
se ga sploh ne vidi. Včasih pa ne gre narobe samo to, da pozabijo tekst. Zgodi
se, da kdo manjka, zamenjave pa ni. Edini, ki največ zna, je prišepetovalec.
Včasih pa se zgodi tudi kaj drugega. Lansko leto, pravi učiteljica, da je
pozabila ugasniti luči. Ampak je dobro izpadlo, saj je najprej Katja govorila in so bile luči
prižgane, potem ko se je pa zares začelo, jih je ugasnila. Znajti se je treba. Na koncu
se vedno dobro izteče.
NAČRTI
Nastaja že nova igra. A za razliko od lanske komedije je ta
tragedija z naslovom Rim ni miR. Govori o propadu imperija in o tem, da se sužnji
odločijo narediti upor - toda, ali so oni sposobni bolj pravično voditi državo?
Odgovor izveste v predstavi, zato VABLJENI.
Eva Bratina, 7. a
OTROŠKI PARLAMENT
Slika: http://val202.rtvslo.si/wp-content/uploads/2013/04/Nacionalni-otro%C5%A1ki-parlament-3.jpg?c82f12
Zala Pražnikar, 7. a
Francoska izmenjava - jezikovno-zgodovinski tabor
Ni komentarjev:
Objavite komentar